Hantering av personuppgifter


Vad vi sparar och varför

- Inloggningsuppgifter

- Historik

- Inställningar

- Nyhetsutskick

Inloggningsuppgifter

För dig som har ett kundkonto sparar vi dina inloggningsuppgifter för att underlätta för dig att använda våra tjänster i framtiden. Alla uppgifter krypteras och säljs aldrig vidare till tredjepart.

Du kan närsomhelst avsluta ditt konto och då raderas alla dina personuppgifter från våra system.

Historik

I de fall du beställer tjänster, bokningar eller produkter via ett kundkonto så sparar vi din historik så att du lätt kan hantera dessa i framtiden.

Önskar du att avsluta ditt kundkonto så raderas även hänvisningarna till din historik.

Inställningar

Vi sparar relevanta inställningar i cookies över exempelvis språkval eller att du har läst och godkänt detta avtal (Så du slipper se våra popups igen).

Nyhetsutskick

Om du väljer att prenumerera på något av våra nyhetstjänster kan vi kontakta dig med information och generella erbjudanden, via t ex e-post och sms.

Väljer du att avsluta dina prenumerationer så raderar vi dina kontaktuppgifter.

Läs mer

- Molntjänster

- Rutiner för personuppgifter

- Tredjepart

- Skyldigheter enligt lag

- Kontaktuppgifter och frågor

Molntjänster

Vi tar säkerheten för dina personuppgifter och vår infrastruktur på största allvar. Vi strävar efter att tillhandahålla en miljö som är säker, tillförlitlig och tillgänglig för alla våra kunder.

Vi sammarbetar kring våra molntjänster med DigitalOcean och bifogat här kan ni läsa mer om deras säkerhetsrutiner och personuppgiftshantering. All våra personuppgifter sparas inom EU/EES.

Rutiner för personuppgifter

Dina personuppgifter lagras bara så länge som det krävs för att uppfylla ändamålen med behandlingen, eller så länge som vi måste lagra dem enligt lag. Därefter raderas eller avidentifieras dina uppgifter på ett säkert sätt, så att de inte längre kan kopplas till dig.

För ditt kundkonto bestämmer du själv över hur länge du önskar att vi tillhandahåller dig dina personuppgifter.

Tredjepart

Vi delar eller säljer aldrig dina uppgifter till en tredje part. Vi kan dock komma att lämna ut dina personuppgifter till följande kategorier av mottagare: Din bank när du legitimerar dig med Bank-ID, betalar med kort eller med Swish; Leverantörer, både inom och utanför EU/EES, som t.ex. tillhandahåller IT-tjänster; Aktörer som använder våra produkter för att förmedla tjänster till dig; Andra mottagare när det följer av lagkrav, t.ex. författning eller myndighetsbeslut.

Mottagare som hanterar personuppgifter för vår räkning ska alltid ingå ett så kallat personuppgiftsbiträdesavtal med oss i syfte att vi ska kunna säkerställa att dina uppgifter hanteras på korrekt och säkert sätt. När dina personuppgifter delas med en mottagare som är självständigt personuppgiftsansvarig, t.ex. en myndighet eller en bank, gäller mottagarens integritetspolicy och information om personuppgiftshantering.

Skyldigheter enligt lag

Utöver vad som beskrivs i punkterna ovan hanterar vi i vissa fall dina personuppgifter när vi är skyldiga enligt lag, t ex på grund av vår bokföringsskyldighet, skyldigheter som följer av arbetsrättslig lagstiftning, eller vid begäran från myndighet.

Kontaktuppgifter och frågor

Wise Steps Solution AB (org.nr 559468-7062) är personuppgiftsansvarig för hanteringen av dina personuppgifter.

Om du vill ha ytterligare information eller har frågor om hur dina personuppgifter hanteras, kontakta oss genom en skriftlig undertecknad förfrågan som skickas till:

Skaraborgsvägen 3A, 506 30 Borås

I brevet önskar vi att du uppger ditt namn, adress, e-post, telefonnummer samt personnummer samt beskriver ditt ärende. Bifoga även en kopia av din legitimation. Skriftligt svar kommer att skickas till din folkbokföringsadress.